duminică, 16 august 2009

Un bun exemplu impotriva INFORMATIZARII GENERALE!!!

Aseara am vazut un film destul de interesant.
In ultimii ani peste tot in lume, inclusiv in România a aparut ideea informatizarii generale a sistemului social (asigurari, statistici, conturi bancare, informatii secrete, etc.). Din fericire, la noi, acest proces nu a ajuns inca la deplina maturitate. Cu toate acestea, modernizarea din ultima perioada avanseaza in stilul blitzkrieg. Deja exista o baza de date (electronica) consistenta despre fiecare dintre noi, iar cum stiinta avanseaza intr-un mod atat de alert, oricat de nou si de performant ar fi sistemul de protectie al datelor, riscul ca cineva rau intentionat sa o foloseasca, fara prea mari dureri de cap, este foarte mare. Un bun exemplu cred ca poate fi ceea ce se intampla in filmul pe care l-am vazut eu aseara.
Se poate ajunge in asa hal incat oamenii sa se omoare intre ei fara a avea un motiv, ci pur si simplu din cauza unor "erori" aparute in baza de date electronica.
Nu cred eu ca politia română are un sistem informatic defensiv mai bun ca cel al NASA sau mai stiu eu ce alta organizatie straina de rang inalt. Ce siguranta am avea noi ca totul e sub control ( al cui?), din moment ce chiar un compatriot de-al nostru a reusit sa acceseze informatii secrete ale NASA cu tot cu sistemul lor ultraperformant. Si pun pariu ca nu a fost singurul.
Acelasi risc exista si la transferarea datelor personale ale cetatenilor de pe un mediu real pe un mediu virtual(electronic) cum este in cazul actelor biometrice. Degeaba pe bucata de plastic scrie ceva, cand in baza lor de date scrie altceva. Cu siguranta nu vor avea increder in tine si in bucata ta de plastic, ci in sistemul lor atat de "sigur".
Deci cam atat am avut de spus, mai multe urmand sa cunoasteti dupa ce vizionati filmul.
Filmul se numeste THE NET (Reteaua). Il puteti gasi pe internet pe diferite site-uri de torrente, sau pe alte site-uri dedicate stocarii sau transferului.
Numai bine!
Doamne ajuta!

5 comentarii:

Simona spunea...

Mi-ai luat-o înainte.
Şi eu am văzut filmul şi chiar e un exemplu cutremurător.M-a oripilat gândul ca cineva mi-ar putea fura identitatea atât de uşor şi, mai grav, ar putea să mă transforme în ceva ce nu sunt.
Nu mai sunt sigură că ştiu în ce lume trăiesc.

deea spunea...

si eu am vazut unj film asemanator.....dar faza e ca in film un calculator preia controlul si doreste sa "scape" de anumite persoane iar armata si fortele speciale nu prea aveau ce sa ii faca....cine stie?daca ne mai modernizam mult poate se ajunge si la noi la asa ceva..... http://www.iavion.ro -Fly Your Dream

Cristian Lisandru spunea...

Bine te-am regăsit!

Eugen Ion spunea...

Apropos de sistemul informatic: daca nu exista acest sistem nu aveam nici eu nici tu blog.

Eugen Ion spunea...

Dat fiind ca nu am gasit o alta posibilitate de a te contacta...

Spune-mi te rog de unde ai luat gadget-ul cu calendarul crestin ortodox de la tine de pe site?

Steag de luptă

Steag de luptă