vineri, 16 ianuarie 2009

O zi pentru Eminescu



Ieri am petrecut o zi in cinstea lui Mihai Eminescu, cu ocazia implinirii a 159 de ani de la moarterea si cu ocazia anului in care se implinesc 120 de ani de la uciderea lui Eminescu. Am fost pentru prima data la mormantul maestrului si am participat la slujba inchinata acestuia. Un loc simbolic, special, in fata sa aflandu-se alt mormant, cel al lui Nichita Stanescu, un om care l-a apreciat foarte mult pe Eminescu, din toate punctele de vedere. In jurul mormantului acestuia se numara nume importante ale literaturii române cum ar fi: cel mentionat mai sus, G. Cosbuc, G. Calinescu, M. Sadoveanu, N. Labis sau I.L Caragiale. Pe langa acestia mai sunt si alti cunoscuti noua dintre cei care isi au locul de veci in cadrul cimitirului Bellu din capitala. Dupa slujba am plecat spre facultatea de sociologie unde a avut loc o conferinta cu numele "Legea lui Eminescu". O conferinta interesanta la care au luat parte renumiti eminescologi dar si altii. Acestia ne-au povestit despre Eminescu, ne-au zis adevarul cel ce incearca sa fie ascuns de mult timp incoace. Dupa ce s-a terminat am plecat catre alt evenimet: Specatacolul de lansare al trupei de teatru a lui Dan Puric intitulata Passe-Partout, la inceputul caruia renumitul Dan Puric a tinut un mic discurs foarte apreciat de toata lumea. Tot in aceasta zi de 15 ianuarie a aparut si nr.1 din 2009 al publicatiei crestine Veghea. Un numar care s-a axat pe Crestinismul lui Eminescu.

La mai multe asemenea zile!

Niciun comentariu:

Steag de luptă

Steag de luptă