vineri, 24 octombrie 2008

Moaste la Patriarhie


Aseara, cand ieseam din Bucuresti, am trecut pe langa Dealul Patriarhiei si acolo, ce credeti ca era? O gramada de oameni, de la copii la batranei, care asteptau intr-un sir cu o lungime de mai bine de 1 km, sa ajunga la Moastele Sfantului Dumitru, Moastele Sfintilor Constantin si Elena si Moastele Sfantului Pavel. Trotuarul era plin de oameni rabdatori care isi asteptau randul pentru a putea sa se roage acestor Sfinti. Chiar daca Patriarhia a interzis micilor comercianti ambulanti sa calce pe Dealul Patriarhiei, am vazut cativa pe strada, in dreptul coloanei care isi asteptau cu rabdare clientii de la Dumnezeu. Am mai citit ca erau in jur de 2000-3000 de persoane, un numar destul de mic pare-mi-se, cand ne gandim la acei 2 milioane de locuitori ai capitalei. Am calculat si am avut un rezultat inacceptabil, mai putin de 1% din populatia capitalei au mers pana acum la aceste moaste, si cred ca procentul nu o sa depaseasca 2-3% pana la final. De ce atat de multa lipsa de interes? Pentru ca lumea de azi nu mai pune accent pe asa ceva. Muzica, teatrul, opere de arta, literatura nu mai au nici un pic de legatura cu religia, crestinismul. Acum, cum am mai spus-o, omul este atras de latura economica, un trai bun, fara spiritualitate etc. Sau poate ca se mai gandeste si la spiritual insa numai la nevoi, necazuri si atunci destul de slab. Dupa ce ca sunt putini cei care se mai implica in treburi crestine, astia de la conducere mai vroiau sa scoata si icoanele din scoli .... Auzi la ei ...

2 comentarii:

Goran spunea...

Da,dar procentul poate sa mai creasca in urmatoarele zile si nu ai de unde sa sti ca erau doar bucuresteni!

Snitzel spunea...

pai da, dar dimpotriva, daca sunt din afara (cu siguranta sunt) atunci e si mai rau pt bucuresteni.Procentul o sa ma creasca, dar nu va depasi 2-3 % (asta fiind vreo 60.000 de oameni). Sa dea Dumnezeu sa ma contrazica cei de acolo :)

Steag de luptă

Steag de luptă